הרמטכ"ל, הרצי הלוי: "אני המפקד ששלח את ילדיכם לקרב שממנו לא שבו"

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בהצהרה היום, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נאם אמש בטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בכותל המערבי וחלק מסר נוגע ללב של אחריות וזיכרון

מדבריו: "אני המפקד ששלח את ילדיכם לקרב שממנו לא שבו", אמר הלוי, קולו רווי רגש. "אני נושא איתי כל יום את זכר הנופלים, ואני אחראי לתת מענה לשאלות הנוקבות המדירות שינה מעיניכם"

הלוי שיתף מחוויותיו במלחמה, ותאר את גבורתם ונחישותם של הקצינים הצעירים שפגש בשדה הקרב. הוא נזכר בכאב אובדן אחד מהם, ובמשקל האחריות שנפל על כתפיו.

בכל יום זיכרון, אמר הלוי, אנו עומדים ונושאים 'יזכור' על הנופלים, זוכרים את גבורתם והקרבתם. "סיפורי הגבורה שונים בזמן, מקום ונסיבות, אך לכולם מרכיב משותף אחד: גיבורי צה"ל התגייסו לשורות הצבא מתוך תחושת שליחות ומשמעות, וברגעי מבחן היה להם האומץ לעשות את הדבר הנכון".

הלוי הדגיש כי הנופלים לא ביקשו את המוות, אלא שאפו לחיים, מלאי משמעות ותכלית. "הם היו גיבורים לחיים, ולמען החיים. בנפילתם, הם הותירו לעולם חותם של גבורה".

הרמטכ"ל התייחס גם לשבויים המוחזקים בידי חמאס, והבטיח לעשות כל שביכולתו כדי לאתרם ולהשיבם הביתה. הוא הצדיע ל-25,040 חללי מערכות ישראל, והודה במשקל האחריות המוטל על כתפיו בשל כישלון צה"ל להגן על אזרחי המדינה ב-7 באוקטובר

הלוי הדגיש כי הוא נושא עימו בכל יום את זכר הנופלים, והוא אחראי לענות למשפחות אלו על השאלות הנוקבות והמדירות שינה מעיניהם. "לא הכרתי את כל הנופלים, אך לא אשכח אותם לעולם. לא הספקתי לבקר בבתיהם, אך לעולם אהיה מחויב אליכם – ההורים, הבנות והבנים, האחים והאחיות, בני ובנות הזוג, הסבים והסבתות"..

הלוי הרכין את ראשו לזכר האזרחים שאיבדו את חייהם, וכן לזכר חללי צה"ל, גברים ונשים, שנלחו בגבורה להגנת המדינה.

הוא הביע את הכרת התודה למשפחות הנופלים, והכיר בכאב ובקורבן שהם ספגו.

"אני עומד בענווה מול הגבורה שלכם, לקום אל מול הכאב, למצוא כוח בצל האובדן הכבד, ולהפיח משמעות חדשה בחלל שנפער", אמר הלוי. "במלחמה הזו, אנו נחושים להשלים את המשימה, למרות שאנו מבינים את המחיר. כל עוד אויבינו קמים עלינו, נעמוד על המשמר, נהיה נכונים ודרוכים, נגיב בעוצמה לכל ניסיון לפגוע בנו, ונשכים להכות בקם להורגנו".

לסיום, הלוי הדגיש את חשיבות משימת צה"ל להגן על המדינה, ואת חוב ההכרת תודה לחיילים הנופלים שמסרו את חייהם למען מטרה נעלה זו. "יהי זכר הנופלים ברוך".

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בהצהרה היום, צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בהצהרה היום, צילום: דובר צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?