בשעה טובה: לאחר 16 שנים הוכרה יהדותה של הכלה

חתן כלה

לאחר 16 שנים הוכרה יהדותה של הכלה ובני הזוג נישאו באולם בית הדין הרבני ברחובות

חופה וקידושין באולם בית הדין הרבני ברחובות לזוג שיהדותו הוכרה לאחר שנים.
סיפור המעשה: בני הזוג עדי ותומר (שמות בדויים) הכירו והחליטו למסד את נישואיהם, אך מסיבה כלשהי החליטו בני הזוג שהם מעוניינים לקיים חופה וקידושין אך ללא רישום נישואין. בני הזוג אכן קיימו הליך של חופה וקידושין ונולדו להם שני ילדים.

ככל שחלפו השנים גברה הדאגה של בני הזוג באשר לעתידם של הילדים שלא הוכרו כיהודים, זאת כיוון שמעולם לא התקיים הליך של בירור יהדות לאישה ובני הזוג לא נרשמו כנשואים במשרד הפנים.

לפני כחצי שנה פנו בני הזוג לבית הדין ברחובות בבקשה לסייע להם להינשא והפעם באופן רשמי. מברר היהדות הרב אלכסנדר דן לקח על עצמו באופן מיידי לברר את יהדותה של עדי ותוך פרק זמן קצר עדי הוכרה כיהודיה.

על מנת לאשר באופן רשמי את הקשר הזוגי בין בני הזוג במשרד הפנים העמיד אב"ד הרה"ג ציון אשכנזי חופה בתוך בית הדין והשיא את בני הזוג והפעם באופן חוקי ורשמי. בני הזוג יצאו מביה"ד כשיהדותם מאושרת ונישואיהם מוכרים.

האישה ספרה כי "לפני הרבה שנים נישאנו באופן פרטי עם הקפדה על ההלכה אך באופן לא מוכר. רצינו חתונה כדת משה וישראל, כמו ההורים ולא להסתפק בנישואים אזרחיים. היה לנו חשש ורתיעה מנושא הרבנות וברור היהדות. פנינו למערכת בתי הדין לסייע לנו כאשר באנו עם הרבה חששות ודאגות. הופתענו לגלות שבסופו של דבר זה היה תהליך שבו המערכת הבינה אותנו ואת הצרכים שלנו. הרגשנו שהכל מגיע מנקודת הנחה של רצון לסייע, לעזור ולפתור את הבעיה. לא הרגשתי שיש ניסיון כלשהו לפגוע בנו המערכת והאנשים שטיפלו בנו רצו לעזור ולא להפך".

מנהל אגף בירור יהדות הרב אליהו מימון: "מסיבה לא ברורה ישנם חלקים באוכלוסייה החוששים מהליך רישום הנישואים וכתוצאה מכך הם גוררים אחריהם שנים קושי הכולל אי הכרה בנישואים ולעיתים גם עגינות שאיננה מוכרת על ידי הגורמים שאמורים לסייע בהתרת נשים עגונות ובנוסף חוסר יכולת של הילדים שנולדו להם להינשא. מניסיוני אני קורא לכל אזרחי מדינת ישראל להירשם לנישואים בצורה מסודרת באמצעות רשם נישואים מוכר על מנת למנוע המשך עוגמת נפש וקשיים מיותרים".

 

חתן כלה
פינטרסט https://pin.it/1bWSulIKo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?