אקוניס יוצא למערכה, נתניהו: אל תרכין ראש. תגן על האמת והיא תגן עלינו

הממשלה אישרה היום , 17 במרץ 2024 , בישיבת הממשלה את מינוי שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק

ראש הממשלה נתניהו בירך על המינוי: ״כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים להילחם במלחמת ההסברה בארה"ב, אנו שמחים להביא לאישור הממשלה את אישור המינוי של השר אופיר אקוניס לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק.

זה צומת חשוב מאוד: שם יש עבודת הסברה ענקית, מלחמה גדולה, גם בניו יורק וגם ברחבי ארה"ב, שהיא כמובן הזירה החשובה ביותר. יש לי ידיעה ואמון מלא שאתה תעשה את העבודה הזאת היטב.

אני רוצה להודות לך על שירות רב שנים, ידידות רבת שנים, ואני נותן לך עצה אחת – אל תרכין ראש. תגן על האמת והיא תגן עלינו. שיהיה לך בהצלחה״.

שר החוץ ישראל כ״ץ:

״אין ספק, בהמשך לדבריי ראש הממשלה, שזהו מקום חשוב ואתה ראוי, וזה חלק מחזית הסברה שצריך לקדם ולהוביל. אנחנו צריכים לנצח ניצחון צבאי בגיבוי מדיני, כמו שהראה ראש הממשלה. אנחנו צריכים לנצח גם בחזית הזאת, כי אם לא ננצח בחזית הזאת נתקל בקשיים הולכים וגוברים בתחום הלגיטימציה המשפטית בארגונים בינלאומיים בתחום מתן הגיבוי המדיני, ובסופו של דבר אפילו בערעור על זכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל.

מאחר ואנחנו לא נשלים עם תופעות כאלה, אז אנחנו נקדם את החזית ואתה הולך להתמקם באחד המקומות החשובים, ותהיה בקשר גם כמובן עם מדינות נוספות בארה"ב. כחלק מהמערך הזה אני מאחל לך ולמשפחתך הצלחה רבה״.

 

השר אופיר אקוניס לשרי הממשלה:

"אני יוצא בקומה זקופה כיהודי, כציוני, כישראלי, זהו הסדר הנכון. לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי היא השליחות החשובה ביותר שאדם יכול לבקש. ביתר שאת בעיתוי זה שאין אולי מאתגר ממנו בקנה מדינה היסטורי.

לא אטעה אם אומר שהעיתוי הזה הוא מאתגר במיוחד, אולי אפילו בקנה מידה היסטורי. מאז הגיעו גלי המהגרים היהודים הגדולים לארה״ב לא נראו גלי אנטישמיות גבוהים כגובהם לאחרונה, ברחובות הערים ובמוסדות האקדמים.

במלוא האחריות אני אומר שאין מאבק מוצדק כמו המאבק של מדינת ישראל על האמת העכשווית ההיסטורית. במכלול הדברים המאבק הוא על עצם קיומנו. הקהילה היהודית משוועת ובצדק לתמיכת מדינת ישראל. אנחנו נעמוד איתן לימינם, חזקים ומאוחדים. אחדות השורות היא המפתח להצלחה בישראל ובתפוצות״.

השר אקוניס ביקש להודות לראש הממשלה ולחבריו השרים על עבודתם המשותפת רבת השנים בכנסת ובממשלה.

במסגרת השינויים, שרת המודיעין גילה גמליאל תמונה לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, וכל שטח הפעולה של משרד המודיעין יעבור למשרד ראש הממשלה.

קרדיט צילום: איתי בית-און

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?