הורים ניסו להבריח טבק לנרגילה מאילת תוך כדי טיול עם ילדים

סוכלו שני ניסיונות להבריח טבק לנרגילה דרך מעבר הגבול באילת: 17 ו-19 ק"ג טבק נתפסו בתוך רכבים

בתוך פחות משעה וחצי, סוכלו שני ניסיונות להבריח טבק לנרגילה לישראל דרך מעבר הגבול ע"ש בגין באילת. צוותי המכס במעבר הצליחו לתפוס כמויות גדולות של טבק שהוסלקו בתוך רכבים, תוך ניסיון להתחמק מתשלום מסים בסך אלפי שקלים.

המקרה הראשון: בשעות הצהריים הגיע למעבר הגבול רכב ממצרים ובו זוג וחמישה ילדים קטנים. הרכב עורר את חשדם של הבודקים, ונלקח לבדיקה יסודית. במהלך הבדיקה נתפסו 17 ק"ג של טבק לנרגילה שהוסלקו בתוך הרכב בצורה מתוחכמת.

המקרה השני: כעבור כשעה וחצי הגיע למעבר הגבול רכב נוסף, ובו זוג נוסעים. גם רכב זה נלקח לבדיקה, ובמהלכה נתגלתה כמות של יותר מ-19 ק"ג טבק לנרגילה, שהוסתרה עמוק בתוך תא המטען.

טבק לנרגילה הינו מוצר עתיר מס, והברחתו לארץ יכולה להניב רווח כספי משמעותי למבריחים. משכך, צוותי המכס במעברי הגבול השונים בישראל עושים מאמצים רבים לסכל ניסיונות הברחה של חומר זה. הברחת טבק לנרגילה פוגעת לא רק בקופת המדינה, אלא גם בבריאות הציבור. מוצרי עישון מוברחים אינם מפוקחים ונמכרים לציבור ללא ידיעתו, מה שעלול להוביל לשימוש בחומרים מזיקים ולא בטוחים.

צוותי המכס פועלים באופן שוטף על מנת למנוע הברחות של סחורות שונות, ביניהן טבק לנרגילה. הבדיקות במעברי הגבול מתבצעות באמצעים מתקדמים ובעזרת טכנולוגיות חדשניות, לצד ניסיון מקצועי רב של הבודקים. פעילות זו חשובה לא רק לשמירה על הכנסות המדינה, אלא גם להגנה על בריאות הציבור ועל ביטחון המדינה.

קרדיט – דוברות רשות המסים
קרדיט – דוברות רשות המסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?