חוננו: תיק סנדק – דגל אדום, דינו להתבטל

ארגון חוננו: עורך דינו של אחד מחבריו של סנדק מבקש לבטל את כתב האישום בשל הגנה מן הצדק

כתב אישום נגד צעיר שחברו נהרג בתאונת דרכים עם שוטרים – עלול להתבטל

עו"ד דוד הלוי, המייצג מטעם ארגון חוננו את אחד מארבעת הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק שנהרג בתאונת דרכים עם שוטרים בשנת 2020, פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לבטל את כתב האישום נגד מרשו. הבקשה הוגשה בטענת הגנה מן הצדק, תוך טענות קשות על טיוח ושיבוש חקירה מצד גורמי אכיפת החוק.

טענות חמורות על טיוח ושיבוש חקירה: עו"ד הלוי טוען בעתירתו כי שוטרי ימ"ר ש"י שניגחו את רכבם של הנערים לא זומנו לחקירה במח"ש מיד לאחר האירוע, אלא רק לאחר שעות ארוכות. במהלך זמן זה, לדבריו, הם תיאמו ביניהם גרסאות ואף שוחררו מבלי להיחקר כלל. רק לאחר מספר ימים נחקרו השוטרים, תוך חשש כבד לטיוח ראיות.

עוד טוען עו"ד הלוי כי חקירת האירוע נוהלה באופן יוצא דופן על ידי מח"ש יחד עם המשטרה, למרות שמח"ש אמורה לחקור חשדות נגד שוטרים. בנוסף, הוא מציין כי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הגיעו לזירת האירוע מיד לאחר מכן, ככל הנראה במטרה להשתיק את הזעם הציבורי על חשד לטיוח הפרשה.

עו"ד הלוי מסכם את טענותיו וקובע כי "מעל התיק השערורייתי הזה מתנוסס דגל אדום ודינו להתבטל". הוא מוסיף כי "פנינו לבית המשפט בבקשה מנומקת לבטל את האישום מטעמים של צדק. כולי תקווה כי בית המשפט ייעתר לבקשתנו ויעצור את עינוי הדין המגולם בהליך זה".

אם בית המשפט יקבל את טענותיו של עו"ד הלוי, ייתכן שכתב האישום נגד הנער יבוטל. ביטול כתב האישום יעורר סערה ציבורית נוספת סביב פרשת מותו של אהוביה סנדק ויעלה שוב שאלות קשות על התנהלות גורמי אכיפת החוק.

חשוב לציין

המידע המוצג כאן מבוסס על טענותיו של עו"ד דוד הלוי. טרם התקבלה הכרעה שיפוטית בנושא.

הפגנה, אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?