המאבק הצליח: אלירן מזרחי יקבל הלוויה וקבורה צבאית לאחר בדיקה נוספת

אלירן מזרחי, יקבל הלוויה וקבורה צבאית לאחר מאבק המשפחה. צילום: אלבום משפחתי

בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ״ל, ולאחר בחינה שביצע ר׳ אכ״א, הודיעו היום,ק ו׳ בסיוון תשפ״ד, נציגי צה״ל למשפחתו של אלירן ז״ל כי הוא יוכר כחלל צה״ל ויובא לקבורה צבאית.

מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז״ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע.

עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל, מדו"צ נמסר כי "צה״ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי וימשיך ללוותה".

לפני החג: פניה בהולה למחלקת הבג"צים בפרקליטות בשם משפחתו של אלירן מזרחי

אתמול, שעות ספורות טרם כניסת החג, הוגש מכתב דחוף ביותר למנהל מחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, עו”ד ענר הלמן, בשם משפחתו של חלל צה”ל אלירן מזרחי ז”ל, בעניין קבורתו על ידי עו”ד אליוסף שחר, עו"ד דניאל שער, עו”ד אהרן טופר ועו"ד גל רוזנפלד המייצגים את בני המשפחה, שהיום כאמור קיבלו את הבשורה מנציגי הצבא.

אלירן מזרחי ע"ה, יקבל הלוויה וקבורה צבאית לאחר מאבק המשפחה. צילום: אלבום משפחתי
אלירן מזרחי ע"ה, יקבל הלוויה וקבורה צבאית לאחר מאבק המשפחה. צילום: אלבום משפחתי

כשברקע המאבק שהובילה משפחתו של אלירן מזרחי – אתמול נפגש שר הביטחון עם לוחמי יהל"ם

שר הביטחון גלנט ללוחמי יהל״ם: ״הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור, כולם צריכים לקחת חלק מרכזי בתוך העשייה, אנחנו נשענים על היכולות של הלוחמים ועל הגיבוי של בני המשפחות״

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר אתמול ביחידת יהל״ם של חיל ההנדסה הקרבית, הפועלת בכל גזרות הלחימה מעל ומתחת לקרקע.

שר הביטחון קיבל סקירה מקצין הנדסה ראשי תת-אלוף יואב טורכנסקי וממפקד היחידה אלוף-משנה א׳ על פעילות היחידה ברצועת עזה לאיתור והשמדת מרכזי כובד מהותיים ואסטרטגיים של חמאס תוך פיתוח יכולות מבצעיות חדשות ושילובן המהיר במלחמה.

עשרות אלפי מטרים של מנהרות הושמדו

שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמי יהל"ם, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמי יהל"ם, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

מתחילת המלחמה השמידה היחידה עשרות אלפי מטרים של תוואי תת קרקעי וגם בשעה זו היא ממשיכה בפעילות זו. שר הביטחון שוחח עם לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים והביע את הערכתו הרבה על פעילותם בכל מוקדי הלחימה ואמר ללוחמים בסיום הביקור:

״יחידת יהל״ם היא אחת מהיחידות המיוחדות של צה״ל ברמה המטכ״לית, בלעדיה אנחנו לא יודעים לעבוד כמעט בשום מקום והמשמעות היא שאתם צריכים שתהיה לכם את היכולת לעבוד כגוף חביר מרמת הפרט והחוליה ועד לרמת הפלוגה, מרמת הפיקוד והאוגדה, לפעמים גם יכולות מטכ״ליות ועד ליחידה מיוחדת או גדוד או כוח אחר״.

״במלחמה הזו הלוחמים של יהל״ם חשפו ופיצצו עשרות אלפי מטרים של מנהרות רק ברצועת עזה, הביאו אמצעי לחימה מכל גזרות הלחימה, למדו אותם ונתנו להם מענה״.

״האנשים זה מה שמניע אותנו, הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור, כולם צריכים לקחת חלק מרכזי בתוך העשייה, אנחנו נשענים על היכולות של הלוחמים, על הגיבוי של בני המשפחות, כי היום אתם בצבא ומחר האחים שלכם יצטרכו להתגייס ולפני כן, זה היה ההורים שלכם וזאת המציאות״.

״אנחנו חייבים כל אחד על מנת להגן על עצמנו במדינה הזאת. אנחנו נביא את כל מי שאפשר, מכל שכבות הציבור, מכל הרבדים, נגייס אותו, ניתן לו את ההזדמנות השווה ומבחינתי, לא משנה מאיפה הגעת, מה ההורים שלך עשו, באיזה חלק של הארץ אתה גר, יש לך יכולת להגיע לכל יחידה – יש עוד אתגרים גם לעתיד, תערכו, תתכוננו, אנחנו נצטרך אתכם, תעשו את כל מה שאתם יכולים טוב״.

משרד הבריאות באזהרה חריגה על נחלים בצפון – מאיפה מגיע הזיהום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?