הלם בצה"ל: מג"ד שריון חשוד בהטרדה מינית של שתי קצינות

כלא צבאי, צילום: דובר צה"ל

מג"ד שריון חשוד בהטרדה מינית של שתי קצינות: צה"ל: "נוקט יד קשה"

מפקד גדוד שריון בצה"ל חשוד בהטרדה מינית של שתי קצינות שמשרתות תחת פיקודו. שתי הקצינות, בדרגת סגן, התלוננו במצ"ח נגד המג"ד, בטענה כי הטריד אותן מינית לאורך מספר חודשים.

על פי עדותן, המג"ד ניסה לפתח איתן קשר רומנטי, אך הן דחו את ניסיונותיו. בעקבות כך, הוא החל להטריד אותן, הן באמצעות תכתובות והן באמצעות מגע פיזי.

המקרה הראשון התרחש בנובמבר 2022, והמקרה השני באוגוסט 2023. בחודשים האחרונים, הגדוד בפיקודו של המג"ד לחם בגבול הצפון וקודם לכן בתמרון ברצועת עזה.

המג"ד נחקר בימים האחרונים במצ"ח והבוקר יתייצב לשיחה אצל מפקדו, אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין, שיקבע האם להשעותו מתפקידו באופן מיידי.

צה"ל הדגיש כי הוא רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני ונוקט ביד קשה כנגד המעורבים בעבירות אלו. דובר צה"ל מסר כי "האירוע המדובר נמצא בחקירת מצ"ח. בעקבות המלצה לבחינת השעיה, שהועברה מטעם הפרקליטות הצבאית, הקצין זומן לשיחה אצל מפקד פיקוד הצפון".

חשוב לציין שמדובר בחשדות בלבד, והמג"ד טרם הורשע בבית משפט.

המקרה הנוכחי מדגיש שוב את החשיבות הרבה של המודעות לנושא ההטרדות המיניות בצה"ל. צה"ל פועל רבות למניעת הטרדות מיניות וטיפול בהן, אך עדיין קיים צורך במודעות רבה יותר ובחינוך נכון בנושא.

כלא צבאי, צילום: דובר צה"ל
כלא צבאי, צילום: דובר צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?