מי נלחם בחזית? תלמידי הישיבות, כן כן

עו"ד נזרי. קרדיט: אישי

בג"ץ דחה את העתירה שהגישה התנועה הרפורמית כנגד ישיבות ההסדר והגבוהות

לאחר דיון ממושך, הודיע הבוקר בג״ץ בהרכב של שלושה שופטים כי בכוונתו לדחות את עתירתן של התנועה הרפורמית וחמש מכינות המזוהות עם התנועה שנוגעת להחלטת צה"ל להקדים את מחזור הגיוס של 1300 מלשב"ים.

לאחר דיון ממושך, הודיע הבוקר בג״ץ בהרכב של שלושה שופטים כי בכוונתו לדחות את עתירתן של התנועה הרפורמית וחמש מכינות המזוהות עם התנועה שנוגעת להחלטת צה"ל להקדים את מחזור הגיוס של 1300 מלשב"ים (מיועדים לשירות הביטחון) משנת הגיוס 2024 למרס הנוכחי. בעקבות המלצת בית המשפט מחקו העותרים את עתירתם.

תרומתם של כלל תלמידי המכינות, ישיבות ההסדר והישיבות הציוניות למדינה

כזכור, לטענת העותרות מדובר היה בחלוקה לא שוויונית בין תלמידי המכינות שנמצאים במסלול של שנה, אל מול מספר התלמידים שמקצות ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות. בישיבות ההסדר והציוניות, הדגישו והוכיחו מנגד שהמספרים שהוצגו על ידי המכינות שגויים ומטעים, ובפועל דווקא הן שהקצו לצבא את אחוז התלמידים הגבוה ביותר.

ביום רביעי שעבר הגישו איגודי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות את תגובת הישיבות לבג״ץ בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אוהד יאראק, נדים עבוד ודניאל טלמון ממשרד פירון, שבה דחו על הסף כל טענה לאפליה, ומעבר לכך אף הדגישו, כאמור, כי אחוז התלמידים שהקצו הישיבות גבוה יותר מאשר בקרב תלמידי המכינות. עו״ד נזרי, שייצג את איגודי הישיבות הציוניות ואיגוד ישיבות ההסדר בדיון ציין בראשית התגובה כי "אין בכוונת המשיבים בשום אופן לדבר סרה במוסדות העותרות, וודאי לא בכלל תלמידי ומוסדות המסלולים הרלבנטיים של המכינות הקדם צבאיות ושנות השירות. למותר לציין כי המשיבות מוקירות ומעריכות את תלמידי המכינות הקדם הצבאיות ואת תרומתם החשובה למען ביטחון המדינה, ואינן רואות בשום צורה כ'מתחרים' בתלמידי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות, אלא כשותפות מלאות בתרומה לחברה ולמדינה".

 

לגופה של עתירה ציין עו"ד נזרי כי ״הניסיון להשוות בין המסלולים השונים כמוהו כ״השוואה בין תפוחים לתפוזים״, ויש לבחון כל מסלול לפי קבוצת השוויון הרלבנטית. עוד ציין עו"ד נזרי כי הנתונים שהוגדרו ע"י המדינה והצבא מדובר על הקדמת גיוס של כ- 17% מקרב אוכלוסיית היעד הרלוונטית מבין תלמידי ישיבות ההסדר כ-250 מתוך כ-1500 ושל 29% מבין אוכלוסיית היעד הרלוונטית בישיבות הגבוהות כ-200 מתוך כ-700. לעומת זאת, שיעור תלמידי המכינות ומתנדבי שנת השירות שמועד גיוסם יוקדם מכח החלטה זו מקרב אוכלוסיית היעד הרלבנטית עומד על כ 16% בלבד כ-750 מתוך 4829". בצד זאת הדגיש עו״ד נזרי כי ״תלמידי המכינות, שנות השירות, ישיבות ההסדר והישיבות הציוניות – כולם ממיטב הנוער שיש בחברה הישראלית שמשלבים בין שירות צבאי משמעותי ותקופות לימוד והתנדבות, מתוך הכרה בחשיבות התרומה לחברה והצורך בשירות צבאי משמעותי בכלל, ועל רקע המלחמה הנוכחית בפרט״

באיגודי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות בירכו על ההחלטה: "כפי שהיה ברור מהרגע הראשון, מדובר בעתירה שנולדה בחטא, נוכח קמפיין שקרי שיש מי שניסו להוביל בעניין. בית המשפט העליון קיבל את טענותינו בעיקר לנוכח הנתונים האמיתיים כפי שציין גם הצבא והעובדה שמאז תחילת המלחמה כשני שליש מהתלמידים במוסדות מגויסים ונלחמים בעוז בחזיתות השונות, הדבר מפורט גם בתשובת המדינה. כך, לדוגמא, רק בשבוע הקודם נפצעו בעזה 7 תלמידי ישיבת הסדר הגולן שהיו אמורים להיות כעת בישיבה כחלק מהמסלול, אך ממשיכים להילחם בעזה מיומה הראשון של המלחמה. אנו מתקשים להבין מהיכן נובעת החוצפה להאשים את הישיבות הציוניות שמתחילת המלחמה שולחים את טובי מפקדיהן וחייליהן ביחס חסר פרופורציות ליחסן באוכלוסייה. כל בר דעת שעיניו בראשו רואה שהמציאות הפוכה ב- 180 מעלות מהטענות, וגם הפעם סופה של האמת לנצח".

עו"ד נזרי. קרדיט: אישי
עו"ד נזרי. קרדיט: אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?