אחרי תלונות של פעילי שמאל: ארה"ב תטיל סנקציות על חרדים בצה"ל

שר הביטחון יואב גלנט צופה מהגבעה בה נרצח בנימין אחימאיר הי"ד, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

שנים ארוכות בהן פעילי שמאל מנסים לשבש את עבודתם של לוחמי גדוד נצח יהודה במקומות שונים ברחבי יהודה ושומרון, תוך תיעוד מסולף של המציאות בשטח ועלילות דם נגד החרדים שהתגייסו לגדוד, הביאו את ארצות הברית לנקוט בצעד חריג.

חיילי נצח יהודה, הגדוד החרדי שהוקם לאחר חשיבה רבה, ניסיונות ותהיות על מנת לנסות ולשלב חרדים ביחידות לוחמות בצה"ל למרות הקשיים הרבים הכרוכים בגיוס חרדים וההתאמות הנדרשות על מנת שהצבא אכן יוכל לשמש מקום בו יוכלו לסייע למדינה מבלי לפגוע בהלכה היהודית, נחשבים לטובים שבלוחמים ונחושים בהחלט בכל משימה אליה הם נשלחים.

באים להציל את עם ישראל ונתקלים בפעילי שמאל

עם זאת, להפתעתם הרבה של רבים מהחיילים, לא אחת העיסוקים שלהם כללו גם הרחקה ממחסומים של פעילי שמאל שבאו בתואנה של "ארגוני זכויות אדם" על מנת להפריע לחיילים שמנסים למנוע ממחבלים לחצות את המחסומים.

במהלך השנים, פעילי השמאל ניסו מספר דרכים על מנת לפגוע ביחידה והערב מתברר המאבק שלהם מקבל חיזוק דרמטי מארצות הברית שקיבלה את הטענות ומאמינה לעלילות השונות תוך שהיא מחליטה להטיל סנקציות נגד חיילי גדוד נצח יהודה בעבר ובהווה.

השר בן גביר בתגובה: ״סנקציות על חיילנו זה קו אדום. גלנט חייב לגבות את נצח יהודה ואם לא – נקלוט אותם במג"ב כגיבורים״

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר הערב: ״ הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים – יש לתת להם גב על מלא!

אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מגב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה״.

ח״כ לימור סון הר מלך אמרה הערב בתגובה לדיווח על הסנקציות שמתכננים האמריקאים לגדוד נצח יהודה: ״כפי שהזהרתי בתחילה שאם מדינת ישראל לא תדע להגיב בחריפות ובאופן חד משמעי על הסנקציות נגד המתיישבים החלוצים בוני הארץ, השלב הבא יהיה סנקציות על החיילים שלנו. אנו רואים שהדבר קורה והממשל האמריקאי ביקש להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה.

חיילי נצח יהודה הם העילית שבעילית. חיילים שמוסרים את נפשם על הגנת מדינת ישראל ותושביה. המשמעות של סנקציות נגדם ונגד מתיישבים היא איבוד הריבונות של מדינת ישראל, וזהו מחיר יקר מידיי שאיננו יכולים לשלם. ומישהו כאן התבלבל לגמרי. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ולא מדינת חסות של אף מדינה אחרת.

בהנחה שהדיווח לפיהם הממשל האמריקאי מתכוון להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, מדינת ישראל צריכה להגיב על כך בצורה חריפה. אני מצפה משר הביטחון וראש הממשלה שבעצם הם אלו ששלחו את החיילים הללו להילחם שיציבו קו אדום בוהק כדי שכולם ידעו שמדינת ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, בחייליה או בריבונותה. כי אם החרש תחרישו בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר…״.

סנקציות נגד נצח יהודה, יפעל לעצור אותן? שר הביטחון יואב גלנט צופה מהגבעה בה נרצח בנימין אחימאיר הי"ד, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון
סנקציות נגד נצח יהודה, יפעל לעצור אותן? שר הביטחון יואב גלנט צופה מהגבעה בה נרצח בנימין אחימאיר הי"ד, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: " אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל!  אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

סכום מענק משמעותי של ביטוח לאומי הוכפל – כל הפרטים – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?